Tuesday, October 18, 2011

The Woes of a Short Attention Span


  • Do you loooove projects?
  • Are you just full of awesome ideas?
  • Is the thought constantly spinning through your head that you could do this, that, or the other, and in fact, you should be doing exactly that right now?
  • A perpetual and habitual list-maker, perhaps?


Yeah, well, me too. All of the above, for $500 Alex !
For all of about 5 to 20 minutes ... which is about as long as my attention span will hold onto an idea.

I am sure that there is a medical diagnosis for this condition, and that it probably has letters, and they probably make pills for it. I just can't seem to remember to care long enough to have ever looked into it. So, I keep making my lists. And losing my lists. And starting new lists. And augmenting those lists with other lists inside those lists. And then losing that list, too. It's a vicious cycle, that list-making.

I can't count the number of unfinished stuff around this house. Things I was soooo gung-ho and excited about, for all of about 3 minutes, until---Oh look ! A squirrel !

Seriously.

If I start something, and don't finish it right then -- I may as well just toss it in the trash. I will never come back and finish it. Even if it were to be hanging in front of the bathroom mirror with a sign that says MUST COMPLETE TODAY ! 


But, see, I know this about myself. I own it. I have no illusions of grandeur about all the things I will one day accomplish.

I'll accomplish the damn thing today, or just never mind.



3 comments:

Love said...

And no, it is not *required* that I look like a hot mess while painting, but it IS just a common fact of life that it happens that way LOL

Angel said...

I have several projects like that myself so I understand completely.

crittersandcrayons said...

I think you and I must be the same person. I actually wrote about a solution that helped me a tiny bit- I built a Happiness Wall- my favorite part of it- There is a white board of "completed projects" that keeps getting longer and longer. It sits next to the nagging long-term project "To Do" board- I can visually see that the reason I'm so inefficent at tackling those projects is because I've been knocking out all the others on the board next to it- haha! I need that. It helps me sleep at night. :)